Wydawanie dokumentów
Opinie dotyczące:
- osiągnięcia gotowości szkolnej przez dziecko w wieku 6 lat, które odbywa roczne przygotowanie przedszkolne poza przedszkolem albo oddziałem przedszkolnym,
- odroczenia rozpoczęcia spełnienia przez dziecko obowiązku szkolnego,
- zwolnienia ucznia z wadą słuchu, głęboką dysleksją rozwojową, z afazją, z niepełnosprawnościami sprzężonymi lub z autyzmem, w tym z Zespołem Aspergera z nauki drugiego języka obcego;
- objęcie ucznia nauką w klasie terapeutycznej,
- dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, uniemożliwiające sprostanie tym wymaganiom,
- dostosowanie warunków i formy przeprowadzenia sprawdzianu/egzaminu w ostatnim roku nauki w szkole podstawowej/ gimnazjum do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową),
- dostosowanie warunków i formy przeprowadzenia egzaminu maturalnego lub egzaminu dojrzałości do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono specyficzne trudności w uczeniu się (dysleksję rozwojową),
- dostosowanie warunków i formy egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe do indywidualnych potrzeb psychofizycznych absolwenta,
- udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki,
- przyjęcia ucznia gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy,
- przyjęcia do klasy pierwszej szkoły ponadpodstawowej: szkoły zawodowej, liceum ogólnokształcącego, technikum, a także klasy pierwszej szkoły średniej na podbudowie programowej szkoły zasadniczej, szkoły policealnej i szkoły pomaturalnej, kandydata z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia,
- udzielenia zezwolenia na zatrudnienie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób nie mających 16 lat, które ukończyły gimnazjum, oraz nie mających 16 lat, które nie ukończyły gimnazjum,
- dotycząca braku przeciwwskazań do wykonywania przez dziecko pracy lub innych zajęć zarobkowych,
- objęcie dziecka pomocą psychologiczno – pedagogiczną w przedszkolu w formie: zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, zajęć logopedycznych, zajęć o charakterze terapeutycznym,
- objęcia ucznia/wychowanka pomocą psychologiczno – pedagogiczną w szkole lub placówce w formie: zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zajęć rozwijających kompetencjo emocjonalno-społeczne, nauczania w klasie terapeutycznej,
- udziału w indywidualnych zajęciach specjalistycznych w zakresie terapii pedagogicznej, zajęciach rewalidacyjnych, usprawniających ruchowo, profilaktyki społecznej i resocjalizacji, przygotowujących dzieci i młodzież do samodzielności w życiu społecznym w specjalnym ośrodku szkolno-wychowawczym.
Poradnia wydaje również (na pisemny wniosek rodzica) informacje o wynikach diagnoz.
Orzeczenia dotyczące:
- indywidualnego rocznego przygotowania przedszkolnego/ indywidualnego nauczania,
- kształcenia specjalnego,
- zajęć rewalidacyjno-wychowawczych,
- objęcia dziecka wczesnym wspomaganiu rozwoju (opinia mającą rangę orzeczenia, jej otrzymanie wymaga posiedzenia Zespołu Orzekającego)
Rodzic składający wniosek o wydanie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego lub nauczania indywidualnego, powinien dostarczyć oprócz zaświadczenia lekarskiego również opinię od wychowawcy, psychologa lub pedagoga szkolnego. Orzeczenie wydaje się po dostarczeniu tych dokumentów oraz, jeśli to konieczne, przeprowadzeniu specjalistycznych badań przez pracowników Poradni (wniosek o przeprowadzenie badań).
Potrzebujesz pomocy?
Nie czekaj, zadzwoń i umów się na spotkanie 32 381-63-50