Pomoc dla nauczycieli i pedagogów

Zakres pomocy

Udzielamy wsparcia nauczycielom, wychowawcom i pedagogom w zakresie:

  • interpretacji opinii i orzeczeń
  • udziału w posiedzeniach ds. IPET
  • wskazań do pracy z dzieckiem: z dysleksją, dyskalkulią, dysgrafią, dysortografią, zagrożonym specyficznymi trudnościami (ryzyko dysleksji), z deficytami rozwojowymi, z niepełno sprawnościami, zagrożonym niedostosowaniem, z nadpobudliwością
  • wsparcia w dokonywaniu wielospecjalistycznych ocen funkcjonowania uczniów/podopiecznych

Jak pomagamy?

Wspólnie możemy więcej

  • konsultacje indywidualne w szkołach, przedszkolach i w poradni
  • udział w zebraniach w szkołach dotyczących sytuacji wybranych uczniów np: ewaluacja lub pomoc w tworzeniu IPET, WOPFU, inne w miarę zgłaszanych potrzeb
  • udział w radach pedagogicznych
  • prelekcje
  • grupy wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych na terenie poradni
W związku z ograniczoną ilością miejsc prosimy o wysyłanie zgłoszeń nauczycieli na adres: muller@pppptg.jstpowiat.pl o treści:
1. Imię i nazwisko nauczyciela
2. Nazwa przedszkola/szkoły
3. Telefon do kontaktu z nauczycielem.
4. Adres mailowy.
5. Temat szkolenia:


1. „Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla uczniów” – zajęcia warsztatowe.– 15.09.2025 r.
• Uporządkowanie wiedzy na temat dostosowań wymagań edukacyjnych.
• Praktyczne aspekty opracowania dostosowań względem konkretnych potrzeb edukacyjnych uczniów.
• Dokumentacja – praca na wzorze arkusza dostosowań.
2. „Założenia diagnozy funkcjonalnej małego dziecka” – przedszkola, żłobki.– 13.10.2025 r.
• Założenia oceny funkcjonalnej.
• „Skrining małego dziecka” – analiza narzędzia do oceny funkcjonalnej dziecka.
• Przegląd możliwych form wsparcia dziecka zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
3. „Założenia oceny funkcjonalnej ucznia” – szkoły.– 17.11.2025 r.
• Założenia oceny funkcjonalnej.
• „Kwestionariusz Szkolnej Oceny Funkcjonalnej” (KSzOF) – analiza narzędzia do oceny funkcjonalnej ucznia.
• Przegląd możliwych form wsparcia ucznia zgodnie z aktualnymi przepisami prawa.
4. „Hejt, cyberprzemoc – jak przeciwdziałać?”–8.12.2025 r.
• Hejt, cyberprzemoc – definicja, skala zjawiska w szkołach.
• Mechanizmy działania, konsekwencje psychiczne, społeczne i prawne.
• Jak reagować?
• Jak przeciwdziałać?
5. „Trening Zastępowania Agresji – podstawowe założenia”– 12.01.2026 r.