Jak pomagać w nauce dziecku rozpoczynającemu naukę w szkole?

Kiedy siedmiolatek rozpoczyna naukę w szkole, pragnieniem rodziców jest, by ich dziecko polubiło szkołę i było dobrym uczniem. Ażeby tak mogło się stać konieczne jest uświadomienie sobie, że pomimo najlepszej pracy nauczyciela, bez pomocy rodziców szanse na osiągnięcie sukcesu przez rozpoczynające naukę dziecko są małe. Najważniejszym zadaniem, jakie stoi przed rodzicami pierwszoklasistów jest wdrażanie dziecka do obowiązkowości i systematycznej pracy, … Czytaj dalej

Kino – seanse przyjazne sensorycznie

„Kino Zacisze (Piekary Śląskie, ul. Bytomska 73) wraz z Fundacją Pomoc Autyzm ma przyjemność zaprosić młodych widzów ze spektrum autyzmu i ich opiekunów na dedykowane im seanse przyjazne sensorycznie. Zapraszamy również wszystkich widzów, którzy nie lubią dużego hałasu, mają trudności ze spokojnym siedzeniem w bezruchu przez dłuższy czas lub są wrażliwi wzrokowo.Już 21 sierpnia o godzinie 18:00 zapraszamy na dedykowany … Czytaj dalej

Wakacje, ach wakacje…

Szanowni Państwo, wakacje to czas odpoczynku i „pełnoprawnego lenistwa”. Pamiętajmy jednak, iż ten czas można z naszymi dziećmi wykorzystać aktywnie i kreatywnie. „Trening czyni mistrza” i nawet w trakcie wakacyjnej laby warto karmić szare komórki. Poniżej, w dziale pedagogicznym, znajdą Państwo propozycję ćwiczeń do wypełniania dla dzieci. Zadania można także przygotować samodzielnie. Życzymy miłej i aktywnej zabawy! Cyfrowanki – porusz … Czytaj dalej

Dysleksja – poradnik dla rodziców.

Zachęcamy Państwa do pobierania poradnika opracowanego przez naszych pedagogów – mgr Joannę Serafin oraz mgr Joannę Obruśnik – dotyczącego trudności dyslektycznych u dzieci. Propozycje zajęć do zastosowania w domu. Zapraszamy do pobierania. Dysleksja – poradnik dla rodziców (2 MB)

Poradnik dla nauczycieli i specjalistów

Szanowni Państwo, zachęcamy do pobierania poradnika przygotowanego przez naszego pracownika – mgr Izabelę Chróst-Jóźwiak, pedagoga i psychoterapeutkę. Poradnik odnosi się do kwestii uchylania się od realizacji obowiązku, możliwych przyczyn i rozumienia sytuacji. Pisany w warunkach przedkoronawirusowych nie uwzględnia być może tej specyficznej sytuacji, ale zawiera inne ciekawe spostrzeżenia. Zachęcamy do obierania i czytania. Wszelkie uwagi i spostrzeżenia można przesyłać do … Czytaj dalej

Nadpobudliwość psychoruchowa u dzieci

Zespół nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzeń koncentracji uwagi i impulsywności -ADHD jest jednym z często występujących zaburzeń wieku rozwojowego. Ocenia się, że występuje on u około 3-10% dzieci, przy czym częściej u chłopców, niż u dziewczynek. Najprościej można powiedzieć, że u dzieci, u których stwierdzono ADHD w odmienny sposób pracuje mózg, ponieważ jest to zaburzenie neurorozwojowe. Ta odmienna praca mózgu uniemożliwia dziecku … Czytaj dalej

Internetowe zasoby

Zapraszamy Państwa do trzeciego odcinka z cyklu: „wycieczki internetowe”.Dziś nieco o uatrakcyjnianiu nauki języków, ale w sumie i nie tylko. Tymczasem słowem wstępu… W aktualnej sytuacji epidemicznej zarówno jako rodzice, specjaliści, jak i sami uczniowie, zostaliśmy postawieni przed koniecznością zmian dotychczasowego sposobu funkcjonowania tzn. porzucenia na jakiś czas tradycyjnego modelu nauczania/uczenia się (system klasowo-lekcyjny) na ten, prowadzony zdalnie z wykorzystaniem … Czytaj dalej

Efektywna nauka

Zapraszamy do zapoznania się z prezentacją mgr Joanny Obruśnik – pedagoga, nt. efektywnych technik uczenia się. W obecnej sytuacji umiejętne selekcjonowanie treści w nauce pomaga odpowiednio zaplanować proces nauki. Aktualny czas, w tym nauczanie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość, stawia tak ucznia, rodzica, jak i nauczyciela w sytuacji zmiany tradycyjnego modelu nauczania. Aby proces nauki był przyjemniejszy … Czytaj dalej