O Poradni
Historia
Poradnia działa w regionie od 1968 roku. Początkowo powołana została jako Poradnia Wychowawczo-Zawodowa, ze skromnym zapleczem mieszczącym się w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Tarnowskich Górach. Ostatecznie w grudniu 1993 roku przyznano placówce docelowe miejsce przy ulicy Sienkiewicza 8. Ówczesne zmiany prawne spowodowały również przekształcenie Poradni w Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną, która funkcjonuje do dnia dzisiejszego. Obecnie nasza placówka mieści się w jednym miejscu – w Tarnowskich Górach przy ulicy Sienkiewicza 16. Poradnia obejmuje swoją działalnością placówki usytuowane w całym powiecie tj.: gminy: Zbrosławice, Świerklaniec, Ożarowice, Krupski Młyn, Tworóg, Tarnowskie Góry, Radzionków, Miasteczko Śląskie oraz Kalety.
Obecnie mieścimy się w nowo wyremontowanym budynku – Centrum Usług Społecznych.

Nasza misja
Poradnia służy pomocą psychologiczno-pedagogiczną, logopedyczną, terapeutyczną, a także wsparciem w zakresie wyboru dalszego kierunku kształcenia i zawodu dzieciom i młodzieży, uczęszczającym do różnego typu placówek, mających siedzibę na terenie Powiatu Tarnogórskiego. Wsparciem obejmujemy również rodziców, opiekunów, wychowawców i nauczycieli.
Podejmujemy szereg działań adekwatnych do procesu uczenia się przez całe życie:
- psychoterapia indywidualna (kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami, stresem, budowanie pozytywnego obrazu siebie),
- terapia rodzin (kształtowanie prawidłowych relacji i ról w rodzinie),
- porady, konsultacje (kształtowanie postaw sprzyjających uczeniu się, kształtowanie umiejętności samodzielnego podejmowania decyzji, zapoznawanie się z metodami i technikami efektywnego uczenia się)
- indywidualna i grupowa terapia dzieci ze spektrum autyzmu,
- zajęcia korekcyjno – kompensacyjne z dziećmi (wyrównywanie deficytów rozwojowych utrudniających osiąganie sukcesów edukacyjnych),
- zajęcia psychoedukacyjne promujące umiejętności wychowawcze, które pozwalają prawidłowo wspierać dzieci i młodzież w rozwoju ścieżki edukacyjnej,
- udostępnianie źródeł dodatkowych informacji,
- zajęcia dla dyslektyków i ich rodziców (wzrost kompetencji uczenia się),
- grupowe zajęcia terapeutyczne dla dzieci z problemami emocjonalnymi (kształtowanie kompetencji interpersonalnych),
- warsztaty dla uczniów dotyczące efektywnego uczenia się („Metody efektywnego uczenia się”),
- grupy wsparcia dla pedagogów i psychologów szkolnych oraz logopedów (szkolenia, wymiana doświadczeń),
- doradztwo zawodowe.